لیست مشتریان، شامل جزئیات تمام مشتریان موجود است، همچنین امکان افزودن مشتری جدید را فراهم می کند. در nopCommerce ، مشتریان شامل تمام کاربران، مانند: مدیران، فروشندگان و خریداران است. برای مدیریت مشتریان، مسیر مشتریان -> مشتریان را دنبال کنید.
برای افزودن یک مشتری جدید، در پنجره مشتریان، روی افزودن رکورد جدید کلیک کنید، تا پنجره افزودن یک مشتری جدید نمایش داده شود. جزئیات مشتری را به صورت زیر وارد کنید:
برای جستجو در پنجره مشتریان، یک یا تعدادی از مشخصه های جستجو را وارد کنید:
توجه: شما می توانید اطلاعات مشتری را به یک فایل خارجی صادر کنید : با کلیک کردن روی صدور -> خروجی XML (همه) و یا صدور -> خروجی اکسل (همه).
شما می توانید اطلاعات مشترییان انتخاب شده را، به یک فایل خارجی منتقل کنید : با کلیک روی صدور -> خروجی XML(انتخاب شده) یا صدور -> خروجی Excel (انتخاب شده).
توجه: بعد از کلیک روی دکمه ارسال ایمیل، پنجره ارسال ایمیل نمایش داده می شود که مالک فروشگاه را قادر به ارسال ایمیل به مشتری می سازد. پس از کلیک روی دکمه ارسال پیام خصوصی، پنجره ارسال پیام خصوصی برای ارسال پیام به مشتری نمایش داده می شود. برای استفاده از قابلیت پیام خصوصی، آن را در قسمت تنظیمات انجمن فعال کنید.
برای ویرایش مشتریان، در پنجره مشتریان مشخصه های مورد نظر خود را وارد کرده و روی جستجو کلیک نمایید، روی ویرایش که در کنار اطلاعات مشتری قرار دارد، کلیک کنید تا پنجره ویرایش جزییات مشتری نمایش داده می شود.
منابع مرتبط :
آموزش مدیریت مشتریان در یوتیوب
نقش های مشتری
فروشندگان
طراحی فروشگاه خود را با امکانات بیشمار و قالب اختصاصی به ما بسپارید. نمونه پروژه های اجرا شده ما را ببینید.
ناپ شاپ با برگزاری دوره های آموزشی در دانشگاهها، ارائه راهنمای فارسی، انجمن گفتگو، فیلم های آموشی، وبلاگ، طراحی انواع پلاگین ها و راه اندازی انواع فروشگاه اینترنتی، در توسعه ناپ کامرس در ایران تلاش میکند.