موضوعات (صفحات) بلوکهای محتوای آزاد هستند که میتوانند در سایت شما نمایش داده شوند، یا به صورت جاسازی شده در صفحات دیگر یا در یک صفحه جداگانه. اینها معمولاً برای صفحات سوالات متداول، صفحات سیاستها، دستورالعملهای ویژه و موارد دیگر استفاده میشوند. برای ایجاد یک صفحه سفارشی، باید یک موضوع جدید ایجاد کرده و محتوای صفحه سفارشی خود را در صفحه جزئیات موضوع وارد کنید. محتوا میتواند به طور جداگانه برای هر زبان نوشته شود.
لیست موضوعات برای مشاهده موضوعات، به Content management ← Topics (pages) بروید. میتوانید موضوعات را با وارد کردن متن یا بخشی از آن در فیلد Search keywords جستجو کنید یا میان تمام موضوعات یک فروشگاه خاص جستجو کنید.
افزودن موضوعات برای افزودن یک موضوع جدید، به Content management ← Topics (pages) بروید. روی Add new کلیک کنید و اطلاعات مربوط به موضوع جدید را وارد کنید.
اطلاعات در پنل Info، جزئیات زیر را برای موضوع تعریف کنید:
عنوان موضوع را وارد کنید.
محتوای موضوع را با استفاده از ویرایشگر موجود در فیلد Body اضافه کنید.
فیلد URL فقط برای اطلاعات است. این URL موضوع در فروشگاه عمومی است. میتوانید این را با ویرایش فیلد Search engine friendly page name که در پایین آمده است، ویرایش کنید.
نمایش در پنل Display، جزئیات زیر را برای موضوع تعریف کنید:
Select the Published checkbox: این گزینه را برای انتشار این موضوع انتخاب کنید.
میتوانید این موضوع را در منوی بالایی، فوتر (ستون 1)، فوتر (ستون 2)، فوتر (ستون 3) و نقشه سایت گنجانده و با انتخاب چکباکس مربوطه این کار را انجام دهید.
Select the Password protected checkbox: اگر این موضوع نیاز به رمز عبور دارد، این گزینه را انتخاب کنید. فیلد Password در صفحه موضوع در فروشگاه عمومی نمایش داده خواهد شد. مشتری برای دسترسی به محتوای این موضوع باید رمز عبور را وارد کند.
از لیست کشویی Customer roles، نقش مشتریانی را که میتوانند به این موضوع دسترسی داشته باشند انتخاب کنید.
توجه برای استفاده از این ویژگی، باید تنظیم زیر را غیرفعال کنید: Configuration ← Catalog settings ← Ignore ACL rules (sitewide). اطلاعات بیشتر در مورد فهرست کنترل دسترسی را اینجا بخوانید.
در لیست کشویی Limited to stores، فروشگاههایی را که این موضوع در آنها نمایش داده خواهد شد انتخاب کنید.
توجه برای استفاده از این ویژگی، باید تنظیم زیر را غیرفعال کنید: Catalog settings ← Ignore "limit per store" rules (sitewide). اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد چند فروشگاهی را اینجا بخوانید.
از فیلد Accessible when store closed استفاده کنید تا این موضوع زمانی که فروشگاه بسته است نیز قابل دسترسی باشد.
ترتیب نمایش موضوع را مشخص کنید. بهعنوان مثال، عدد 1 نمایانگر اولین آیتم در لیست است.
System name این موضوع را وارد کنید.
توجه ممکن است از همان نام سیستم برای موضوعات مختلف استفاده کنید. بهعنوان مثال، شما میتوانید دو موضوع مختلف با همان نام سیستم ایجاد کرده و آنها را برای نقشهای مختلف مشتری قابل دسترسی کنید. بهعنوان مثال، برای نقشهای Guest و Registered customer. این بدان معنی است که مهمانها و مشتریان ثبتنامشده محتوای متفاوتی را در سایت مشاهده خواهند کرد.
توجه هنگام ویرایش یک موضوع موجود یا پس از کلیک بر روی دکمه Save and continue edit برای موضوع جدید، میتوانید روی دکمه Preview کلیک کنید تا ببینید این موضوع چگونه در سایت نمایش داده میشود.
SEO در پنل SEO، جزئیات زیر را برای موضوع تعریف کنید:
در فیلد Search engine friendly page name، نام صفحهای که توسط موتورهای جستجو استفاده میشود را وارد کنید. اگر چیزی وارد نکنید، URL صفحه با استفاده از نام صفحه تشکیل خواهد شد. اگر custom-seo-page-name وارد کنید، URL زیر استفاده خواهد شد: http://www.yourStore.com/custom-seo-page-name
در فیلد Meta title، عنوان مورد نظر خود را وارد کنید. تگ عنوان مشخصکننده عنوان صفحه وب شماست. این کد در هدر صفحه وب شما وارد میشود و به صورت زیر است: <head>
<title>
Creating Title Tags for Search Engine Optimization & Web Usability
</title>
</head>
در فیلد Meta keywords، کلمات کلیدی مورد نظر که لیستی کوتاه و مختصر از مهمترین موضوعات صفحه شما هستند را وارد کنید. تگ کلمات کلیدی به صورت زیر است: <meta name="keywords" content="keywords, keyword, keyword phrase, etc.">
در فیلد Meta description، توضیحی کوتاه و مختصر از محتوای صفحه وارد کنید. تگ توضیحات متا به صورت زیر است: <meta name="description" content="Brief description of the contents of your page.">
روی Save کلیک کنید. موضوع در فروشگاه عمومی نمایش داده خواهد شد.
طراحی فروشگاه خود را با امکانات بیشمار و قالب اختصاصی به ما بسپارید. نمونه پروژه های اجرا شده ما را ببینید.
ناپ شاپ با برگزاری دوره های آموزشی در دانشگاهها، ارائه راهنمای فارسی، انجمن گفتگو، فیلم های آموشی، وبلاگ، طراحی انواع پلاگین ها و راه اندازی انواع فروشگاه اینترنتی، در توسعه ناپ کامرس در ایران تلاش میکند.